Vi kom oss ut av klørne til kreditorene

Hvordan var situasjonen før dere tok kontakt med Gjeldfinans? Vi hadde ryddet opp i de fleste økonomiske utfordringene selv, men slet med de siste sakene. Og dette å komme seg ut av «klørne» til kreditorene. Føler dere at bistanden har vært med på å gi dere en bedre hverdag? Vi har fått en ryddig og bedre økonomisk hverdag i samarbeid med Gjeldfinans.   Hvordan tror dere situasjonen hadde vært, dersom dere ikke hadde tatt kontakt med Gjeldfinans? Vi hadde ikke kunne bli kvitt «spøkelsene» fra fortiden, og kunne sett fremover med blant annet ny bil. Hvordan synes dere vi har opptrådt i prosessen? Prosessen var ryddig med ett unntak. For oss var det viktig at huset ikke skulle pantsettes i prosessen. Da vi satt på møte hos dere presiserte vi dette. Så kom dere med tinglysningspapirer og snakket dette vekk når vi ønsket en forklaring. I ettertid fikk vi dette forklart, og forklaringen var grei den. Men for nye kunder, bruk heller 10 minutter ekstra slik at dere skaper trygghet i stedet for usikkerhet. Kundene deres søker trygghet.   Er det noe dere har savnet? Nei, kan ikke si det er noe vi savner. Hva er det viktigste vi kan gjøre for å forbedre oss? Viser til pkt 4. Når mennesker er kommet i et økonomisk uføre, går dette utover psyken. Derfor er ærlighet og trygghet gjennom hele prosessen det deres kunder trenger. Så vær helt ærlig. Dere driver et firma som også har sine kostnader. Dette forstår de fleste. Men ikke la mennesker med alle de psykiske belastningene som kommer i kjølevannet av en slik situasjon, også bli usikker på dere. Gi alltid kundene opplysninger om hva deres kostnader blir, prosessen o.l.   Dersom en av deres nærmeste kom i en økonomisk vanskelig situasjon eller hadde behov for bistand til en refinansiering, ville dere da ha anbefalt Gjeldfinans? Vil også benytte dette skjemaet til å berømme saksbehandler for den innsatsen hun har gjort. Blant annet fått redusert en del av beløpene det viste seg at vi hadde utestående. Hun har vært ryddig, behagelig og ærlig i prosessen.